Cu toţii putem susţine ciclismul românesc!

Prin redirecționarea a 2% din impozitul pe venit către Asociația Clubul Sportiv Sportmania RO Iaşi poți veni în ajutorarea tinerelor talente pentru că ciclismul implică şi o parte financiară nu doar podiumuri şi cupe.
Procedura este simplă:
Printezi formularul, completezi doar rubrica 1, iar apoi o poți depune la registratura organului fiscal de care aparții (Administrația Finanțelor Publice) sau la Magazinul Bike Mania Iaşi, Șoseaua Bucium, Nr.3.

img2

Bike Mania Olympia Team la Craft Bike Transalp 2014

Ciclistii nostri Rares Manea si Silviu Manea, participa zilele acestea la cel mai mare maraton al vestului Europei, Craft Bike Transalp 2014. Este un concurs pe etape care se desfasoara de-a lungul a 7 zile, traseele insumand 587 km si o diferenta de nivel de 19.000 m.

bike mania olympia team craft bike transalp 2

Rares si Silviu deja au parcurs primele 3 etape asadar acomodarea lor s-a incheiat. Prima etapa a fost destul de dificila pentru ei. A continut foarte mult plat din care aproximativ 40 km pe asfalt. Rezultatul lor a fost locul 106 la Elite cu timpul de 4:59:40.

bike mania olympia team craft bike transalp 1

Etapa a 2a s-a desfasurat mai bine. Cei 87 km cu diferenta de nivel de 2.900 m s-a potrivit mai bine pe stilul lor de pedalare. Asadar locul 40 pentru ei la Elite si timpul de 4:46:37.

Asteptam update-uri si va vom tine la curent imediat ce primim vesti din partea lor.

Patru Munţi pentru Squeezy Bike-Mania Racing Team

In perioada 5-8 iunie 2014 s-a desfasurat in Romania singurul maraton mtb pe etape Bike 4Mountains. Maratonul este unul dificil, iar organizatorii nu se feresc sa-l descrie asa cum este pe pagina oficiala: „daca mai crezi ca mountainbike-ul inseamna sa stai doar tu pe bicicleta, sa rulezi linistit, la tura scurta, fara sa „iasa untul din tine”, te rugam sa mai astepti… Bike 4Mountains este o cursa dificila, solicitanta, care cere permanenta atentie si experienta participarii la alte maratoane. Este o cursa cu urcari tari si coborari tehnice, cu impins si carat bicicleta, pe single trail-uri si pe drumuri cu trafic deschis, pe piatra, pamant sau iarba, prin apa, pe asfalt sau pe radacini, este o cursa care iti va starni trairi diverse”.

Stoica Teodor-CosminSursa foto: Stoica Teodor-Cosmin (facebook)

La maraton a luat startul si echipa noastra Squeezy Bike-Mania Racing Team alcatuita din Rares Manea si Silviu Manea. Cei doi au pedalat pe biciclete Olympia, marca reprezentata in Romania de magazinul nostru. Rares a concurat pe Olympia CSLX Team, un hardtail de carbon dotat cu furca Fox Factory Kashima, transmisie Sram 1×11 si frane Sram X0. Silviu a pedalat pe Olympia Nitro 29, cu furca RockShox Reba si linie Sram X0 cu transmisie 2×10. Pe parcurul celor 4 zile de maraton cei doi au fost protejati ca castile Zero RH+. Energia le-a venit de la nutritia sportiva Squeezy care a fost alaturi de ei in cele mai dificile momente ale cursei.

Ionut CiobanSursa foto: Ionut Cioban (facebook)

Etapa intai i-a dus pe cei doi din Campulung, unde a fost startul, pana in satul Stoenesti, pe o distanta de aproximativ 59 km cu 1850 m diferenta de nivel pozitiva. Rares si Silviu au avut o zi excelenta din punct de vedere fizic pedaland in frunte alaturi doar de Kelemen Arpad si Robert Dobai de la NoMad Merida CST . Din pacate pe la jumatatea traseului Rares a facut pana, iar reparatia a durat aproximativ 6 minute. Dupa remediere au tras tare si au reusit sa recupereze extrem de mult. La final NoMad Merida CST a castigat cu un avans de doar 3 minute urmati de ciclistii nostri pe locul 2.

Gica BlajiuSursa foto: Gica Blajiu (facebook)

Etapa a 2a s-a desfasurat de la Stoienesti (alt. 580m) la Gheile Gradistei (1350m). Distanta a fost de 45 km cu 1720m diferenta de nivel pozitiva. A fost etapa in care echipele au urcat la cea mai mare altitudine, 2.133 m pe Varful Leaota. Pentru Squeezy Bike-Mania Racing Team aceasta a fost inca o zi buna intrucat au preluat conducerea la general. Ziua a inceput bine, iar ciclistii nostri au urcat impreuna cu celelalte doua echipe pretendente la podium  NoMad Merida CST si Sky Wellness / P-Track XC Riders acceasta din urma formata din elitele Daniel Rosioru si Marius Petrache. A fost o urcare continua de 21 km pana pe Varful Leaota, iar dupa doar 7 km cele 3 echipe s-au distantat considerabil de urmaritori. Dupa aproximativ 15 km NoMad Merida CST a ramas in urma, iar lupta pana pe Leaota s-a dat doar intre ciclistii nostri si cei de la Sky Wellness / P-Track XC Riders. La finalul zilei Daniel Rosioru si Marius Petrache au obtinut locul intai cu un avans de 20 de secunde.

Stoica Teodor-Cosmin3Sursa foto: Stoica Teodor-Cosmin (facebook)

Etapa a 3a a fost cea mai buna pentru echipa noastra Squeezy Bike-Mania Racing Team. Avand o lungime de 56 km si 1820m diferenta de nivel pozitiva, Rares si Silviu Manea au obtinut cea mai inalta treapta a podiumului cu un avans de 39 secunde fata de locul 2. Traseul zilei cu numarul 3 a fost o bucla cu startul si sosirea in Cheile Gradistei. Echipa noastra a luat rapid avans alaturi de cei de la NoMad Merida CST. Daniel Rosioru si Marius Petrache de la Sky Wellness / P-Track XC Riders au facut pana in primii kilometri si nu au mai putut recupera. Dupa punctul 1 de revitalizare Rares si Silviu Manea au marit avansul la 30 de secunde dupa care a urmat celebra coborare prin rau de la Zbarcioara. In Cheile Zarnestilor echipa noastra si-a marit avansul la 1 minut pentru ca pe final, la coborare avansul sa se reduca insa nu suficient pentru a nu castiga. Asadar locul intai pentru Squeezy Bike-Mania Racing Team in etapa a 3a.

Nicoleta DrgsSursa foto: Nicoleta Drgs (facebook)

Ziua 4 a gasit concurentii urcand in muntii Bucegi. Squeezy Bike-Mania Racing Team a plecat, ca deobicei, in forta insa din pacate lui Rares i s-a rupt lantul avand nevoie de 4-5 minute pentru a-l repara. Intre timp au fost depasiti de majoritatea echipelor insa fiind atat de bine pregatiti cei doi au recuperat enorm ajungand inapoi pana pe locul 3 in urma celor de la Sky Wellness / P-Track XC Riders si NoMad Merida CST. Kelemen si Dobai dispuneau de un avans considerabil de aproximativ 3 minute, avans pe care l-au marit la 6 minute pe ultima coborare spre finis. Rezultatul final al echipei noastre a fost locul 2 pentru etapa a 4a si tot 2 in Clasamentul General.

Dombi AndrásSursa foto: Dombi András (facebook)

Rares si Silviu Manea s-au energizat pe parcursul maratonului pe etape cu gelurile Squeezy. Din aproximativ 30 in 30 de minute ei consumau cate un Squeezy Drink Gel de 120 ml, considerabil mai mare fata de pliculetele obisnuite de 33 ml. Acestea au fost extrem de eficiente cei doi dispunand de o rezerva de 5-6 doze per etapa. Spre finalul cursei, cand mai erau apriximativ 30 minute, cei doi mai consumau si un bidonas de Squeezy Super Gel care contine si cofeina. In plus fata de aceste suplimente nutritive cei doi au beneficiat si de sustinerea nutritionistului Cristian Ungureanu care i-a pregatit pe cei doi si le-a realizat planul nutritional pentru cele 4 zile de concurs.

Stoica Teodor-Cosmin4Sursa foto: Stoica Teodor-Cosmin (facebook)

Rutina zilnica a sportivilor nostri la maratonul Bike 4Munti a fost una simpla dar riguroasa. Imediat dupa finalizarea fiecarei etape cei doi isi raceau cu apa rece timp de 10 minute muschii intrucat acestia fusesera foarte solicitati. Dupa care, dupa 30 de minute trebuiau sa consume prima portie de Squeezy Recovery Drink si Squeezy Carbo Load Drink. Urma o perioada de repaus in care picioarele erau tinute in sus, iar dupa doua ore urma o noua portie de Recovery Drink. Dupa care consumau banane si un baton Squeezy Recovery Bar. La final de zi Rares si Silviu consumau o portie finala de aminoacizi, inca un Carbo Load Drink si vitamina C.

Karoly PuskasSursa foto: Karoly Puskas (facebook)

Aceasta era rutina zilnica ce ii ajuta ca a doua zi sa se trezeasca simtindu-se cat se poate de bine si pregatiti. Dimineata concursului presupunea o noua rutina in ceea ce priveste alimentatia. Astfel, cu 3 ore inainte de start cei doi consumau un shake alcatuit dintr-o banana, mar si portocala la care adaugau 5-6 linguri de seminte, 4 linguri de miere, 2 albusuri de ou, un morcov si apa sau lapte. Ingredientele erau introduse intr-un blender din care rezulta o creme extrem de gustoasa si hranitoare. Dupa care, cu 45 minute inainte de start Rares si Silviu consumau o noua portie de Squeezy Carbo Load Drink, aminoacizi si vitamina C. De retinut insa ca acest regim alimentar extrem de puternic este recomandat doar in cazul maratoanelor de ciclism pe etape unde consumul de energie de peste zi este deosebit de mare.

Întreţinerea – modul prin care bicicleta ta primeşte o viaţă mai lungă şi mai uşoară

Nu-i nici un secret ca, asemenea oricarui mecanism aflat in miscare, si bicicleta este supusa uzurii. Asa ca, pentru a nu incepe sa schimbi din piese, majoritatea consumabile, la o luna dupa ce ai achizitionat bicicleta, merita sa faci o investitie initiala si intr-un pachet de produse de intretinere.

Go_UsageCea mai vizibila si usor de preintampinat uzura este cea de la lant. Chiar daca mergi doar pe vreme buna frecarea dintre partile metalice inevitabil va duce la uzura. Daca mai pui ca mai si ploua sau mai participi la concursuri offroad cu noroi sau apa atunci uzura este si mai accentuata daca nu oferi protectia necesara si corecta.

Pentru o bicicleta cu care te deplasezi in general prin oras, la locul de munca, la supermarket, la o intalnire cu prietenii, este suficient un ulei subtire de lant pentru conditii uscate. Este indicat sa folosesti un astfel de lubrifiant, si nu unul pentru ploaie, intrucat in oras nu intalnesti chiar atat de multa murdarie ca la munte unde, daca traversezi un rau, ai sanse sa cureti complet lantul de pelicula de ulei.

go_100mlPentru oras, cat si pentru bicicleta de sosea cu care te antrenezi sau participi la concursuri cel mai bun lubrifiant este Pedro’s Go! intrucat are o viscozitate redusa si nu atrage praful. Astfel poti sa ungi lantul destul de rar daca folosesti bicicleta mai mult pe asfalt si in conditii uscate. Pedro’s Go! este la fel de bun si pentru bicicletele de munte daca tura pe care o faci nu dureaza mai mult de 1-2 zile stiind ca traseul nu te duce prin noroaie sau traversari de rauri.

chainj_100mlCand insa conditiile meteo nu mai sunt favorabile trebuie sa folosesti un ulei mai gros care adera mai bine pe lant. Apa din atmosfera cat si apa amestecata cu murdaria de pe drum contribuie foarte mult la uzura lantului. Daca locuiesti intr-un oras cu o clima umeda sau mergi la munte des atunci trebuie sa folosesti lubrifiantul Pedro’s ChainJ. Este un ulei biodegradabil special gandit pentru ploaie. Acest tip de lubrifiant adera mai bine pe lant protejandu-l mai mult timp.

syn_lube_100mlDar ce optiuni ai daca tu obisnuiesti sa folosesti bicicleta in mod regulat si iarna, sau locuiesti intr-o zona cu multa ploaie sau pur si simplu iesi la munte des cu mtb-ul, iar turele tale nu tin cont de drumuri, traversand nenumarate rauri si zone noroiaoase. Atunci cel mai indicat este sa folosesti lubfiantul Pedro’s Syn Lube special creat pentru ploaie abundenta si zapada. Este un ulei sintetic pe baza de polimeri care adera puternic pe lant. Este un ulei excelent si pentru acele concursuri de mtb pline de noroi si „aventura” intrucat, chiar daca nu poti spala lantul pe traseu, simplul fapt ca mai adaugi periodic un strat din acest tip de ulei iti va permite ca transmisia sa functioneze in continuare iar schimbatorul sa nu agate lantul.

ice_wax_2.0_100mlDaca preferi un lubrifiant „bun la toate” atunci orienteaza-te spre Pedro’s Ice Wax. Este un ulei pe baza de ceara naturala fabricat special pentru conditii uscate sau mixte. Acest ulei este folositor daca folosesti o singura bicicleta la toate activitatile tale. Spre exemplu ai un singur mountain bike pe care il folosesti si in oras, la treburile zilnice, dar si la munte. In situatia asta te vei intalni cu conditiile mixte, asa cum este mentionat si in specificatiile produsului.

chain_pig_kit_3Nu uita insa ca doar sa ungi lantul tot timpul nu este suficient. Periodic trebuie sa fie, de asemenea, curatat. Daca mergi mai mult prin oras, trebuie curatat mai rar, dar daca iesi la munte destul de des atunci ar trebui sa fie curatat cam dupa fiecare tura mai ploioasa sau noroioasa. Cel mai simplu si eficient mod de a curata un lant de bicicleta nu este sa-l demontezi ci sa-l cureti direct pe bicicleta folosind un dispozitiv special. Este vorba despre pachetul Pedro’s pentru curatarea lantului. Pachetul contine un dispozitiv special care se ataseaza pe lant si un bidon cu degresant special care nu ataca zonele sensibile dintre zalele lantului. Instalezi dispozitivul pe lant, il umpli cu solutia speciala degresanta Pedro’s ProJ si rotesti pedalele spre inapoi pana cand vezi ca lantul iese din dispozitiv din ce in ce mai curat. Pentru a-l curata si mai bine demontezi dispozitivul, cureti lantul cu o carpa curata si apoi repeti procesul cu dispozitivul special si solutia degresanta Pedro’s. La final vei obtine un lant ca nou gata sa fie uns cu lubrifiantul potrivit pentru conditiile meteo in care va fi folosit.

Spor la pedalat!

Despre cum să pedalezi fără să te mai gândeşti la pene

Era penelor este de domeniul trecutului! Desi pare greu de crezut in ziua de azi poti sa vrei sa faci pana si nu mai poti. Intr-adevar, pare prea frumos ca sa fie adevarat, insa din cand in cand se mai intampla si minuni. Iata despre ce este vorba.

Pe piata exista, de mai multa vreme deja, diferite solutii autovulcanizante care se introduc in anvelopa, solutii ce vulcanizeaza instantaneu gaurile lasate de eventualele obiecte ascutite prin care treci cu bicicleta. Desi multe din acestea sunt eficiente nu toate fac treaba bine pana la capat. Spre exemplu unele solutii sunt sensibile la apa si se dizolva lasand pana sa revina. Iar cand te gandesti ca apa este un „pericol” constant cand esti pe bicicleta, fie ca ploua fie ca treci cu mtb-ul printr-un rau, inseamna ca nu ai rezolvat nimic daca pana reparata revine din nou.

In trecut trebuia ca bicicleta sa fie dotata cu jante si anvelope tubeless, dar acum este suficient ca anvelopa sa fie tubeless ready, iar janta obisnuita intrucat exista kit-uri speciale care transforma orice roata normala in tubeless. Tubeless inseamna ca poti rula fara camera in anvelopa, la fel ca masinile.

Stan’s NoTubes este unul din lideri la nivel global cand vine vorba de solutii instant anti-pana. In SUA cel ptuin solutiile Stans’s NoTubes sunt printre cele mai populare, iar acum aceasta marca devine din ce in ce mai apreciata si in Romania multumita magazinului nostru.

Convertirea unei roti de la normala la tubeless este foarte simpla si suficient de ieftina daca te gandesti ca tot restul anului nu vei mai investi in camere noi si perice. Si mai ales daca te gandesti ca vei avea acea liniste interioara cand pleci la o tura stiind ca nu vei face pana. Acest sentiment trebuie sa faca toti banii.

Totul incepe de la Kit-ul de conversie NoTubes Standard Tubeless System sau NoTubes Cross Country 29er Tubeless System. Practic aceasta este singura investitie pe care o vei face intrucat janta si anvelopa le ai deja. In plus iti va ramane disponibila si camera pe care o foloseai inainte, pentru a o avea al tine la nevoie pentru orice situatii critice sau pentru a o imprumuta prietenillor care nu sunt pe tubeless.

poza 1

Pentru a-ti transforma janta normala in tubeless vei incepe cu instalarea fundului de janta special NoTubes care contine si valva Presta. In cele mai multe situatii poti lasa la locul ei si banda existenta care protejeaza camera de gaurile spitelor. Strange piulita valvei si instaleaza cu grija banda in asa fel incat sa fie egal intinsa de-a lungul cercului jantei. Daca intampini dificultati la instalarea acestei benzi din cauciuc poti folosi un spray cu apa si sapun pentru a lubrefia suprafetele. Poti obtine 2L de apa cu sapun daca amesteci 16 g de pulbere de sapun (achizitionata din supermarketurile noastre) cu apa, solutie pe care o introduci intr-un pulverizator.

Capture1

Instaleaza acum anvelopa in interiorul jantei. Dupa ce anvelopa este in intregime pe janta foloseste apa cu sapun pentru a umezi toata suprafata de contact dintre janta si cauciuc. Acest lucru va asigura o umflare corecta si egala a rotii, talonul anvelopei fiin in mod egal intins pe suprafata jantei, si la o presiune mai joasa.

Capture2

Dupa ce roata este umflata si cu talonul bine asezat scoate tot aerul si, de asemenea, scoate o parte din anvelopa de pe janta. Agita bine solutia NoTubes si toarn-o in ceasca rosie speciala care vine odata cu kit-ul. Toarna 1 ceasca si jumatate pana la 2 cesti de solutie, in functie de diametrul anvelopei (26, 27.5 sau 29 inch) si in functie marimea balonului. Dupa ce ai introdus solutia in anvelopa introdu la loc anvelopa pe janta si inainte de a umfla roata mai pune niste apa cu sapun pe margini pentru a asigura umflare egala si contact perfect intre cele doua suprafete.

Capture3

Dupa umflare trebuie sa agiti roata pentru ca agentul de etanseizare sa captuseasca pe interior intreaga anvelopa. Trebuie sa o agiti pe verticala si orizontala pentru ca solutia sa acopere fiecare milimetru al anvelopei. Facand acest lucru solutia va astupa inclusiv orice scurgere de aer dintre janta si anvelopa daca exista asa ceva. La final lasa janta la orizontala pentru 10-15 minute, pe o suprafta plana (eventual peste o galeata) pentru a permite solutiei sa astupe orice scurgeri de pe peterele anvelopei.

Capture4

Si asta-i tot! Esti acum gata sa abordezi orice forestier si poteca. Vei putea pedala fara griji inclusiv la turele sau concursurile din sud-vestul tarii, din zona Dobrogei si a litoralului, zona unde creste tamuta planta devoratoare de anvelope de bicicleta, temuta Coltii babei.

Spectacol pe două roţi – tandemurile Lapierre

Oricine a incercat un tandem pana acum stie ca senzatia este pur si simplu uluitoare. Cine nu a incercat inca ar trebui sa caute cumva ocazia sa o faca. Pur si simplu este ceva ce trebuie sa faci in viata, macar o data! Dupa ce te obisnuiesti sa te sincronizezi cu partenerul tau devi efectiv invincibil! Nimic nu mai sta in calea unui tandem. Urcarile atat de abrupte incat cu o bicicleta normala ai cadea pe spate, le vei putea urca pe tandem fara probleme. Iar coborarile super extreme pe care nu te-ai fi bagat in ruptul capului pe bicicleta ta normala, le vei putea face pe un tandem. Dar nu te amagi. Trebuie sa fii un dependent de adrenalina intrucat aceasta va curge la debit maxim! Continue reading

Cu Squeezy la drum şi la test în Mallorca

Gelurile energizante incep sa devina din ce in ce mai populare in randurile sportivilor profesionisti sau avansati, dar au inceput sa fie folosite si de amatori din ce in ce mai des. Am vrut sa aflam parerea unui amator pasionat de ciclism. Dan Mazilu este fost redactor la revista de ciclism MBike, actual redactor la portalul online de ciclism DirtBike.ro. Legaturile sale cu produsele din industrie i-au permis sa aiba o parere obiectiva asupra produselor de la Squeezy tinand cont si de experienta pe care a mai avut-o in trecut cu astfel de produse similare. Continue reading